karper reglement

Wedstrijd reglement t.b.v. Karpercompetitie:
Dit dient als aanvulling op de algemene regels behorende bij de visvergunning.

Loting:
- De loting vindt uiterlijk om 19:30 uur bij het fietsenhok plaats.
- Voorafgaand aan de loting zullen de plekken voor de wedstrijd worden besproken.
- Als je het niet haalt om bij de loting aanwezig te zijn dan kan er een stek voor je worden geloot.
- Mocht je verhinderd zijn voor een wedstrijd dien je dit voor de loting aan te geven.
- Vanaf 20:00 uur mag er gevist worden.

Wegen:
- Na het vangen van een vis meldt je dit bij je buurman of in de groepsapp.
- Je mag je hengels kortstondig verlaten om bij je buren te wegen.
- Graskarpers dienen direct te worden gewogen, andere karpers binnen 6 uur na doorgeven en weer direct als iemand beide bewaarzakken vol heeft.
- Weegschaal eerst samen met natte weegzak op 0 zetten, daarna pas de vis er in om te wegen.
- Een weegklok met een schaalverdeling van 100 gram heeft de voorkeur.
- Weegklok aan bovenkant vasthouden, zijkant geeft afwijking.
- Bij gebruik van digitale weger afronden op 100 gram.
- Na wegen vermeldt de weger in de groepsapp wie de karper heeft gevangen en wat het gewicht was.
- Gehaakte vissen voor 8:00 uur tellen mee, als je dicht tegen de eindtijd een vis haakt dien je z.s.m. je buren in te lichten om discussies te voorkomen.

Algemeen:
- Deelname bedraagt 25 euro, betalen bij aanvang van je eerste wedstrijd.
- Schub/spiegel/gras/koikarpers tellen mee, hybride kroeskarper/giebel niet.
- Minimaal 2 bewaarzakken of retainerslings.
- Drijvend vissen en struinen binnen eigen zone is toegestaan, deze hengel moet binnen handbereik zijn zodat voorkomen wordt dan deze in het water kan worden getrokken.
- Bij gevaarlijk onweer zal de wedstrijd door de wedstrijdleiding tijdelijk worden gestaakt. Zodra er geen gevaar meer is kondigt de wedstrijdleiding aan dat de wedstrijd weer wordt hervat. Bij aanhoudend onweer zal de wedstrijd worden beƫindigd. Gevangen vis tot de staking telt mee voor het klassement.
- De stand is op basis van het totaalgewicht, wanneer dit gelijk is op basis van de meeste vissen en als dit ook gelijk is op basis van de zwaarste vis.

- Wedstrijdleiding stuurt op de dag na de wedstrijd een vangstoverzicht naar de deelnemers door.
- Uiterlijk op dinsdag na de wedstrijd wordt de stand op de website bijgewerkt.

Januari 2023.