Over ons

De Montfoortse Hengelsport Vereniging is een grote vereniging, met ongeveer 600 leden en heeft haar water zoals de naam al doet vermoeden in en om Montfoort.
De vereniging is aangesloten bij Sportvisserij MidWest Nederland.

Ieder lid ontvangt naast de verenigingsvergunning ook de Vispas van Sportvisserij Nederland, wat de mogelijkheid biedt om in enorm veel water door het gehele land te mogen vissen.

Ons eigen viswater bestaat uit de "midden, kleine en grote" Gracht en de Hollandse IJssel (vanaf de "Knollemanshoek" bij IJsselstein tot Oudewater)

De Grachten hebben een prima witvis, snoek en karperbestand.

Zo is er snoek van boven de 1 meter te vangen en vormen karpers van 20 tot 25 pond geen uitzondering.

Er worden ieder jaar verschillende competities gehouden, zoals de witvis en de karpercompetitie.

Ook worden er ieder jaar enkele snoekwedstrijden gehouden en is er een jeugdwedstrijd.

Het bestuur bestaat uit de volgende mensen:

Piet Schouten 0348-552746 (voorzitter)

Frank van Rooijen 030-2218310 (penningmeester)

Gerard Korll 030-6662472 (bestuurslid en karperzaken)

Joop Wijman 0348-474063 06-53469489 (secretaris en wedstrijdzaken)
montfoortse.hsv@gmail.com