uitzetten karpers in de Hollandse IJssel

Op 3 december 2022 zijn er door de Montfoortse Hengelsport Vereniging opnieuw karpers uitgezet in de Hollandse IJssel, dit keer nabij Mastwijk.
De in totaal 30 st karpers zijn uitgezet door onze voorzitter Piet Schouten en Gerard Korll.
De uitzetting is in samenwerking met Sportvisserij MidWest Nederland en de Algemene Utrechtse Hengelsport Vereniging en heeft als doel de karpers stand in de Hollandse IJssel te bevorderen, een zogenoemd Karper Project.

In 3 jaar wordt er respectievelijk onderstaande aantal en kg karper uitgezet, in 2023 volgt de laatste uitzetting.

Jaar                        2021 2022 2023   TOTAAL
Uitzet in aantal      50    30      30        110
Uitzet in kilo’s        80    50      50        180

In kader van monitoring zijn alle karpers gefotografeerd, indien men een spiegelkarper vangt, graag dan een foto met gegevens / gewicht melden via:

https://skp.karperbeheer.nl/spiegelkarper-melden/ of spiegelkarpermelden@outlook.com